Nabór nr 1/2022, opublikowany dnia 03.01.2022 r.
Lokalna Grupa Działania pn. Podhalańska Lokalna Grupa Działania, działająca na terenie gmin: Biały Dunajec, Czarny Dunajec, Kościelisko, Poronin, Szaflary
informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje z zakresu:
Rozwój przedsiębiorczości na obszarze wiejskim objętym strategią rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność przez podejmowanie działalności gospodarczej, w tym podnoszenie kompetencji osób realizujących operacje w tym zakresie
w ramach poddziałania
„Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność”, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich
Wsparcie udzielane jest: w formie ryczałtu
Wnioski o przyznanie pomocy można składać w terminie:
Wysokość dostępnych środków w ramach naboru wynosi 228 806,00 euro (kwota indykatywna limitu dostępnych środków w naborze wyliczona po kursie 4 PLN/EUR wynosi 915 224,00 zł)
Cele i przedsięwzięcie LSR:
Cel ogólny 2. Rozwój społeczno-gospodarczy Podhalańskiej Lokalnej Grupy Działania
Cel szczegółowy 2.1. Rozwój lokalnej przedsiębiorczości i zwiększenie liczby miejsc pracy
Przedsięwzięcie 2.1.1. PREMIA NA START – wsparcie na podjęcie działalności gospodarczej, w tym opartej na innowacjach i zakładanych przez osoby z grup defaworyzowanych
Wskaźnik produktu w ramach którego realizowany jest nabór:
Liczba operacji polegająca na utworzeniu nowego przedsiębiorstwa, /w tym przedsiębiorstw wprowadzających innowacje/
Wskaźnik rezultatu właściwy dla przyjętego wskaźnika produktu w ramach naboru:
Liczba utworzonych miejsc pracy /w tym w przedsiębiorstwach wprowadzających innowacje/
Kwota pomocy (premii) na jednego beneficjenta: 80.000,00 zł na realizację jednej operacji
Warunki udzielenia wsparcia:
– podlegające ocenie w ramach zgodności operacji z LSR:
– podlegające ocenie w ramach zgodności z kryteriami wyboru operacji:
4. Zgodność operacji z lokalnymi kryteriami wyboru operacji, oraz uzyskanie minimalnej liczby punktów.
Kryteria wyboru operacji:
Lokalne kryteria wyboru operacji znajdują się na stronie LGD – https://podhalanska.pl oraz w wersji papierowej w Biurze LGD.
Minimalna liczba punktów, której uzyskanie jest warunkiem wyboru operacji wynosi: 60 % możliwej do uzyskania maksymalnej liczby punktów.
Pomoc przysługuje wnioskodawcom według kolejności uszeregowanej od największej liczby punktów uzyskanych przez operacje w procesie oceny zgodności z lokalnymi kryteriami.
W przypadku, gdy dwie lub więcej operacji uzyskało w procesie oceny zgodności z lokalnymi kryteriami wyboru taką samą liczbę punktów, o miejscu na liście operacji decyduje:
– jeśli w dalszym ciągu po wyczerpaniu kryteriów wskazanych jako premiujące, nie jest możliwe ustalenie kolejności wniosków, o miejscu na liście operacji decyduje data i godzina wpływu wniosku bezpośrednio do biura LGD.
Formularz wniosku o przyznanie pomocy, wniosku o płatność oraz projekt umowy o udzielenie wsparcia dostępne są na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego – www.prow.malopolska.pl oraz Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa https://www.gov.pl/web/arimr
Formularz wniosku o udzielenie wsparcia, formularz wniosku o płatność, formularz umowy o udzielenie wsparcia, LSR, kryteria wyboru operacji są udostępnione na stronie: Podhalańskiej Lokalnej Grupy Działania oraz dowglądu w Biurze Lokalnej Grupy Działania miejscowość: Szaflary, ul. Orkana 37 c, kontakt w godz. od 9:00 do 15:00
Wnioski w wersji papierowej i elektronicznej (np. na płytce CD/DVD) należy złożyć w dwóch egzemplarzach na obowiązującym formularzu we wskazanym terminie bezpośrednio w biurze Podhalańskiej Lokalnej Grupy Działania miejscowość: Szaflary, ul. Orkana 37 c w godz. od 9:00 do 15:00
Wykaz dokumentów niezbędnych do wyboru operacji:
1. Wniosek o przyznanie pomocy wraz z kompletem załączników – w wersji papierowej, 2 komplety, w tym:
2. Wniosek o przyznanie pomocy wraz z biznesplanem i tabelami finansowymi xls. w wersji elektronicznej (na płycie CD/DVD)
Wszelkie informacje niezbędne dla prawidłowego wypełnienia wniosków, udzielane są w Biurze Podhalańskiej Lokalnej Grupy Działania mailowo: info@podhalanska.pl oraz pod numerem
tel. 18 20 11 543 w godz. od 9:00 do 15:00.
DOKUMENTY DO POBRANIA:
Dokumentacja aplikacyjna:
1) Formularz wniosku o przyznanie pomocy (wersja 4z)
2) Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy (wersja 4z) – POBIERZ
3) Biznesplan (wersja 4z):
4) Formularz informacji wypełnianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis – POBIERZ
5) Oświadczenie wnioskodawcy o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych – POBIERZ
6) Oświadczenie wnioskodawcy o złożeniu tożsamej wersji papierowej z elektroniczną wniosku o przyznanie pomocy – POBIERZ
7) Oświadczenie wnioskodawcy PREMII, o spełnieniu warunku nieprowadzenia działalności gospodarczej – POBIERZ
Dokumentacja proceduralna:
Pozostałe dokumenty:
4) Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 5z) –
5) Formularz wniosku o płatność (wersja 4z)
6) Instrukcja wypełniania wniosku o płatność
IMBP_IPRO_19_2_P_InformPomocn_20201221