Nabór nr 2/2023, opublikowany dnia 20.12.2022 r.
Lokalna Grupa Działania pn. Podhalańska Lokalna Grupa Działania, działająca na terenie gmin: Biały Dunajec, Czarny Dunajec, Kościelisko, Poronin, Szaflary
informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje z zakresu:
w ramach poddziałania
„Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność”, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich
Wsparcie udzielane jest: w formie refundacji
Wnioski o przyznanie pomocy można składać w terminie:
od 04.01.2023 do 17.01.2023
Wysokość dostępnych środków w ramach naboru wynosi 12 500,00 euro (kwota indykatywna limitu dostępnych środków w naborze wyliczona po kursie 4 PLN/EUR wynosi 50 000,00 zł).
Cele i przedsięwzięcie LSR:
Cel ogólny 2. Rozwój społeczno-gospodarczy Podhalańskiej Lokalnej Grupy Działania
Cel szczegółowy 2.3. Zintegrowana promocja obszaru i kreowanie marki obszaru PLGD
Przedsięwzięcie 2.3.1 Wydarzenia oraz działania informacyjno-promocyjne na rzecz rozwijania oferty turystycznej obszaru PLGD
Wskaźnik produktu w ramach którego realizowany jest nabór:
Liczba wspartych inicjatyw z zakresu integracji oferty turystycznej obejmującej cały obszar PLGD – wartość docelowa w naborze minimum 2 szt
Kwota pomocy na jednego beneficjenta/ intensywność pomocy: nie więcej niż 50 000,00 zł na realizację jednej operacji co stanowi nie więcej niż 100% planowanych kosztów kwalifikowalnych (w przypadku podmiotów niewykonujących działalności gospodarczej, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców oraz organizacji pozarządowej, w tym organizacji która wykonuje działalność gospodarczą, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo Przedsiębiorców).
Wysokość kosztów całkowitych operacji nie może być niższa niż 50 000,00 zł
Warunki udzielenia wsparcia :
– podlegające ocenie w ramach zgodności operacji z LSR:
1. Złożenie kompletu wymaganej dokumentacji w miejscu, terminie i w sposób podany w ogłoszeniu.
2. Zgodność operacji z warunkami przyznania pomocy określonymi w PROW na lata 2014-2020.
3. Zgodność operacji ze Strategią Rozwoju Lokalnego kierowanego przez społeczność (LSR).
4. Spełnienie dodatkowych warunków udzielenia wsparcia tj. Wnioskodawca jest zobowiązany do realizacji:
• Wskaźnika produktu: Liczba wspartych inicjatyw z zakresu integracji oferty turystycznej obejmującej cały obszar PLGD – minimum 2 sztuki”
• Wskaźnika rezultatu: Liczba uczestników/odbiorców działań informacyjnopromocyjnych dotyczących oferty turystycznej obszaru PLGD – minimum 1500 osób.
projekty, które nie spełnią tych warunków nie będą podlegać wyborowi ani ocenie zgodności z kryteriami wyboru.
– Warunki udzielenia wsparcia podlegające ocenie w ramach zgodności z kryteriami wyboru operacji:
5. Zgodność operacji z lokalnymi kryteriami wyboru operacji, oraz uzyskanie minimalnej liczby punktów.
Kryteria wyboru operacji:
Lokalne kryteria wyboru operacji znajdują się na stronie LGD – https://podhalanska.pl oraz w wersji papierowej w Biurze LGD.
Minimalna liczba punktów, której uzyskanie jest warunkiem wyboru operacji wynosi: 60 % możliwej do uzyskania maksymalnej liczby punktów.
Pomoc przysługuje wnioskodawcom według kolejności uszeregowanej od największej liczby punktów uzyskanych przez operacje w procesie oceny zgodności z lokalnymi kryteriami.
W przypadku, gdy dwie lub więcej operacji uzyskało w procesie oceny zgodności z lokalnymi kryteriami wyboru taką samą liczbę punktów, o miejscu na liście operacji decyduje:
– w pierwszej kolejności, wynik oceny (liczba punktów) w ramach oceny zgodności z kryterium lokalnym: Spójność złożonej dokumentacji aplikacyjnej
– w drugiej kolejności, wynik oceny (liczba punktów) w ramach oceny zgodności z kryterium lokalnym: Gotowość do realizacji operacji
– jeśli w dalszym ciągu po wyczerpaniu kryteriów wskazanych jako premiujące, nie jest możliwe ustalenie kolejności wniosków, o miejscu na liście operacji decyduje data i godzina wpływu wniosku bezpośrednio do biura LGD.
Formularz wniosku o przyznanie pomocy, wniosku o płatność oraz projekt umowy o udzielenie wsparcia dostępne są na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego – www.prow.malopolska.pl oraz Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa https://www.gov.pl/web/arimr
Formularz wniosku o udzielenie wsparcia, formularz wniosku o płatność, formularz umowy o udzielenie wsparcia, LSR, kryteria wyboru operacji są udostępnione na stronie: Podhalańskiej Lokalnej Grupy Działania oraz do wglądu w Biurze Lokalnej Grupy Działania miejscowość: Szaflary, ul. Orkana 37 c, kontakt w godz.
od 9:00 do 15:00
Wnioski w wersji papierowej i elektronicznej (na płytce CD/DVD) należy złożyć w dwóch egzemplarzach na obowiązującym formularzu we wskazanym terminie bezpośrednio w biurze Podhalańskiej Lokalnej Grupy Działania miejscowość: Szaflary, ul. Orkana 37 c w godz. od 9:00 do 15:00
Wykaz dokumentów niezbędnych do wyboru operacji:
1. Wniosek o przyznanie pomocy wraz z kompletem załączników – w wersji papierowej – 2 komplety, w tym:
– Oświadczenie wnioskodawcy o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych
– Oświadczenie wnioskodawcy o złożeniu tożsamej wersji papierowej z elektroniczną wniosku o przyznanie pomocy
2. Wniosek o przyznanie pomocy w wersji elektronicznej (na płycie CD/DVD)
Wszelkie informacje niezbędne dla prawidłowego wypełnienia wniosków, udzielane są w Biurze Podhalańskiej Lokalnej Grupy Działania, mailowo: info@podhalanska.pl oraz pod numerem tel. 18 20 11 543 w godz. od 9:00 do 15:00.
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
UWAGA /tekst dodano 26.10.2023/:
Zarząd PLGD informuje że w związku z tym iż w naborze nie wpłynął żaden wniosek, nie wybrano do finansowania w ww. zakresie żadnej operacji, Zarząd przygotował wniosek na realizację operacji własnej w zakresie objętym naborem 2/2023, który został złożony Przewodniczącej rady w dniu 13.10.2023 i został wybrany do finansowania decyzją Rady w dniu 25.10.2023. Wniosek zostanie przekazany do ZW zgodnie z procedurą oceny i wyboru operacji własnych.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
DOKUMENTY DO POBRANIA:
Dokumentacja aplikacyjna:
1) Formularz wniosku o przyznanie pomocy (wersja 5z)
2) Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy (wersja 5z) – POBIERZ
3) Arkusze dla podmiotów współwnioskujących – POBIERZ
4) Formularz informacji wypełnianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis – POBIERZ
5) Oświadczenie wnioskodawcy o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych – POBIERZ
6) Oświadczenie wnioskodawcy o złożeniu tożsamej wersji papierowej z elektroniczną wniosku o przyznanie pomocy – POBIERZ
Dokumentacja proceduralna:
Pozostałe dokumenty:
4) Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 9z) –
Umowa_o_przyznaniu_pomocy_następcy_prawnemu_nabywcy_Beneficjenta_19.2_inne
zał_nr_1_ZRF_192_inne_wł_umowa_9z
zał_nr_5_IMRB_IPRO_19.2_I_W_umowa_9z
zał_nr_6_Oświadcz_o_wyraż_zgody_umowa_9z
zał_nr_7_Oświadczenie_małż_rozdziel_umowa_9z
zał_nr_8_Oświadczenie_współwł_umowa_9z
zał_nr_9_Deklaracja_małżo_współwł_wyraż_zgody_umowa_9z
5) Formularz wniosku o płatność (wersja 5z)
Dodatkowe materiały:
Wskazowki_Do_Formularzy_Wnioskow_XLSX (1)