Nabór nr 3/2021, opublikowany dnia 09.11.2021 r.
Lokalna Grupa Działania pn. Podhalańska Lokalna Grupa Działania,
działająca na terenie gmin: Biały Dunajec, Czarny Dunajec, Kościelisko, Poronin, Szaflary
informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje z zakresu:
w ramach poddziałania
„Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność”, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich
Wsparcie udzielane jest: w formie refundacji
Wnioski o przyznanie pomocy można składać w terminie:
od 23.11.2021 do 06.12.2021 (od wtorku do poniedziałku)
Wysokość dostępnych środków w ramach naboru wynosi 97 587,00 euro (kwota indykatywna limitu dostępnych środków w naborze wyliczona po kursie 4 PLN/EUR wynosi 390 348,00 zł).
Cele i przedsięwzięcie LSR:
Cel ogólny 1. Zwiększenie atrakcyjności obszaru PLGD jako miejsca zamieszkania i wypoczynku
Cel szczegółowy 1.2. Wzmacnianie tożsamości lokalnej oraz aktywności i integracji mieszkańców
Przedsięwzięcie: 1.2.3. Wsparcie organizacji pozarządowych w zakresie działalności statutowej i działań innowacyjnych
Wskaźnik produktu w ramach którego realizowany jest nabór:
Liczba wspartych organizacji/grup nieformalnych
– wartość docelowa w naborze minimum 5 szt
Liczba zrealizowanych innowacyjnych działań przez organizacje pozarządowe
– wartość docelowa w naborze minimum 5 szt
Kwota pomocy na jednego beneficjenta/ intensywność pomocy: nie więcej niż 160.000,00 zł na realizację jednej operacji co stanowi nie więcej niż 100% planowanych kosztów kwalifikowalnych (w przypadku podmiotów niewykonujących działalności gospodarczej, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców oraz organizacji pozarządowej, w tym organizacji która wykonuje działalność gospodarczą, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo Przedsiębiorców).
Wysokość kosztów całkowitych operacji nie może być niższa niż 50 000,00 zł
Warunki udzielenia wsparcia
– podlegające ocenie w ramach zgodności operacji z LSR:
1. Złożenie kompletu wymaganej dokumentacji w miejscu, terminie i w sposób podany w ogłoszeniu.
2. Zgodność operacji z warunkami przyznania pomocy określonymi w PROW na lata 2014-2020.
3. Zgodność operacji ze Strategią Rozwoju Lokalnego kierowanego przez społeczność (LSR).
4. Spełnienie dodatkowych warunków udzielenia wsparcia tj. Wnioskodawca jest organizacją, która nie korzystała wcześniej i nie aplikuje równocześnie o dofinansowanie innej operacji w ramach tego samego przedsięwzięcia tj. P. 1.2.3.;
projekty, które nie spełnią tych warunków nie będą podlegać wyborowi ani ocenie zgodności z kryteriami wyboru.
– Warunki udzielenia wsparcia podlegające ocenie w ramach zgodności z kryteriami wyboru operacji:
5. Zgodność operacji z lokalnymi kryteriami wyboru operacji, oraz uzyskanie minimalnej liczby punktów.
Kryteria wyboru operacji:
Lokalne kryteria wyboru operacji znajdują się na stronie LGD – https://podhalanska.pl oraz w wersji papierowej w Biurze LGD.
Minimalna liczba punktów, której uzyskanie jest warunkiem wyboru operacji wynosi: 60 % możliwej do uzyskania maksymalnej liczby punktów.
Pomoc przysługuje wnioskodawcom według kolejności uszeregowanej od największej liczby punktów uzyskanych przez operacje w procesie oceny zgodności z lokalnymi kryteriami.
W przypadku, gdy dwie lub więcej operacji uzyskało w procesie oceny zgodności z lokalnymi kryteriami wyboru taką samą liczbę punktów, o miejscu na liście operacji decyduje:
– w pierwszej kolejności, wynik oceny (liczba punktów) w ramach oceny zgodności z kryterium lokalnym: Spójność złożonej dokumentacji aplikacyjnej
– w drugiej kolejności, wynik oceny (liczba punktów) w ramach oceny zgodności z kryterium lokalnym: Gotowość do realizacji operacji
– jeśli w dalszym ciągu po wyczerpaniu kryteriów wskazanych jako premiujące, nie jest możliwe ustalenie kolejności wniosków, o miejscu na liście operacji decyduje data i godzina wpływu wniosku bezpośrednio do biura LGD.
Formularz wniosku o przyznanie pomocy, wniosku o płatność oraz projekt umowy o udzielenie wsparcia dostępne są na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego – www.prow.malopolska.pl oraz Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa https://www.gov.pl/web/arimr
Formularz wniosku o udzielenie wsparcia, formularz wniosku o płatność, formularz umowy o udzielenie wsparcia, LSR, kryteria wyboru operacji są udostępnione na stronie: Podhalańskiej Lokalnej Grupy Działania oraz dowglądu w Biurze Lokalnej Grupy Działania miejscowość: Szaflary, ul. Orkana 37 c, kontakt w godz.
od 9:00 do 15:00
Wnioski w wersji papierowej i elektronicznej (na płytce CD/DVD) należy złożyć w dwóch egzemplarzach na obowiązującym formularzu we wskazanym terminie bezpośrednio w biurze Podhalańskiej Lokalnej Grupy Działania miejscowość: Szaflary, ul. Orkana 37 c w godz. od 9:00 do 15:00
Wykaz dokumentów niezbędnych do wyboru operacji:
1. Wniosek o przyznanie pomocy wraz z kompletem załączników – w wersji papierowej – 2 komplety, w tym:
– Oświadczenie wnioskodawcy o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych
– Oświadczenie wnioskodawcy o złożeniu tożsamej wersji papierowej z elektroniczną wniosku o przyznanie pomocy
2. Wniosek o przyznanie pomocy w wersji elektronicznej (na płycie CD/DVD)
Wszelkie informacje niezbędne dla prawidłowego wypełnienia wniosków, udzielane są w Biurze Podhalańskiej Lokalnej Grupy Działania, mailowo: info@podhalanska.pl oraz pod numerem tel. 18 20 11 543 w godz. od 9:00 do 15:00.
_____________________________________________________________________________________________________
DOKUMENTY DO POBRANIA:
Ogłoszenie o naborze – OGŁOSZENIE_nabór_nr_3.2021_P.1.2.3
Dokumentacja aplikacyjna:
1) Formularz wniosku o przyznanie pomocy (wersja 4 z) – – PDF nieedytowalny WoPP_19_2_I_4z,
edytowalny: WoPP_19_2_I_4z
2) Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy (wersja 4z) IW_WoPP19_2_IW_4z
3) Arkusze dla podmiotów współwnioskujących – WoPP_19_2_I_4z_ark_wspolwn
4) Formularz informacji wypełnianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis – formularz_informacji_przedstawianych_przy_ubieganiu_sie_o_pomoc_de_minimis
5) Oświadczenie wnioskodawcy o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych
– RODO_klauzule_19.2-plgd
6) Oświadczenie wnioskodawcy o złożeniu tożsamej wersji papierowej z elektroniczną wniosku o przyznanie pomocy – oświadczenie o zgodności wersji elektronicznej z papierową
Dokumentacja proceduralna:
Pozostałe dokumenty:
4) Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 8z) –
Umowa_19_2_I_NastepcaNabywca_20190531
Umowa_19_2_IW_8z_Zal_5_IMBP_IPRO
Umowa_19_2_IW_8z_Zal_6_OswZgody
Umowa_19_2_IW_8z_Zal_7_OswMalz
Umowa_19_2_IW_8z_Zal_8_OswWspolwl
Umowa_19_2_IW_8z_Zal_9_DeklMalzOswZgody
Umowa_19_2_IW_8z_Zal_10_RODO_2021052
5) Formularz wniosku o płatność (wersja 4z)
6) Instrukcja wypełniania wniosku o płatność
Dodatkowe materiały:
Wskazowki_Do_Formularzy_Wnioskow_XLSX