Szanowni Państwo,
Zwracamy się z zapytaniem o wycenę organizacji wyjazdu studyjnego mającego na celu integrację osób i podmiotów działających w branży turystycznej, okołoturystycznej kulturalnej, organizatorów turystyki i czasu wolnego, branży promocyjnej jak i lokalnych liderów z obszaru Podhalańskiej LGD oraz inspirację tych środowisk do wspólnych działań na rzecz wspólnej promocji turystycznych atrakcji jak i rozwijania nieszablonowej oferty turystycznej bazującej szczególnie na bogatym lokalnym dziedzictwie, autentycznych zasobach, ludziach.
Ilość uczestników 30 osób, data: 22-23.03.2024 r., miejsce docelowe Kamień Śląski
RAMOWY PROGRAM WYJAZDU STUDYJNEGO 22-23.03.2024 r.
PIĄTEK (1. dzień)
6:00 Wyjazd z Kościeliska
12:00 Przyjazd uczestników na obszar Stowarzyszenia Kraina św. Anny do Kamienia Śląskiego.
Po przyjeździe – przywitanie grupy przez przedstawicieli lokalnych liderów w tym sołtysa Kamienia Śląskiego i pokazanie/oprowadzenie po kompleksie rekreacyjnym przy szlaku pielgrzymkowym Św. Jakuba, spotkanie w Alwerni Św. Jacka
13:00 Obiad z lokalnymi specjałami – Restauracja Kamieniec na Szlaku Opolski Bifyj
14:00 Warsztaty i prezentacje (w nowej sali w Alwernii św. Jacka):
– Spotkanie i prezentacja Stowarzyszenia Kraina św. Anny z zakresu zrealizowanych zadań w zakresie rozwijania kompleksowej oferty turystycznej obszaru na przestrzeni swojej działalności, organizacja pracy organów LGD, rola w działaniach promocyjnych, przykłady dobrych praktyk projektów zrealizowanych przez wnioskodawców – projekty sprzyjające rozwijaniu oferty turystycznej i promocji.
– Poczęstunek kawowy dla grupy
– Prezentacja Opolskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej (OROT) – Piotr Mielec – dyrektor – z zakresu dobrych praktyk służących integracji oferty turystycznej: Visit Opolskie https://www.visitopolskie.pl/, Szlak Kulinarny Opolski Bifyj https://www.opolskibifyj.com/
– Dyskusja uczestników w zakresie wykorzystania przedstawionych dobrych praktyk na obszarze Podhalańskiej LGD
18:00 Zakwaterowanie w Pałacu Odrowążów w Kamieniu Śląskim
19:00 Kolacja w miejscu zakwaterowania
SOBOTA (2. dzień)
8:30 Śniadanie
9:15 Oprowadzenie po Pałacu Odrowążów ( do 45 min)
10:00 – 10:15 Wykwaterowanie z pokoi, ulokowanie bagaży do autokaru
10:30 Prezentacja i warsztaty/dyskusja, miejsce Alwernia św. Jacka – wykład: projektowanie w przestrzeni publicznej w kontekście rozwoju turystyki i nieszablonowego wykorzystania lokalnych zasobów regionu – wykład i dyskusja moderowana/ warsztaty w kontekście możliwości wykorzystania dobrych praktyk w promocji zasobów i usług obszaru PLGD.
12:30 Spacer z przewodnikiem – pokazanie: zespołu pałacowo-sanatoryjnego Instytutu Naukowo-Badawczego – Księdza Sebastiana Kneippa, jako Zespółu Rehabilitacyjno–Wypoczynkowego-Sebastianeum Silesiacum w Kamieniu Śląskim – jest to nowoczesna placówka rehabilitacyjno-wypoczynkowa; Karolinka Golf Park – 18 dołkowe Pole golfowe; Silesia Ring – najnowszego toru wyścigowego w Polsce i drugiej pod względem długości nitki toru, który wynosi 3 636 metrów (15 zakrętów). Prosta startowa liczy 560 metrów i ma szerokość 15 metrów, a tor w najwęższym miejscu – 12 metrów. Najdłuższa prosta liczy 730 metrów. Znajduje się tu również lądowisko dla samolotów.
13:45 Przejazd grupy w kierunku Gąsiorowic i Jemielnicy
14:00 Poczęstunek kawowy w Gąsiorowicach, Spacer z przewodnikiem po Gąsiorowicach gdzie działa prężnie Stowarzyszenia Odnowy Wsi Gąsiorowice, z nakreśleniem rozwiązań promujących lokalne zasoby, ciekawe sposoby promocji i wykorzystania lokalnych zasobów w rozwoju turystycznym obszaru.
15:30 Obiad
Spacer ścieżkami Cystersów
17:00 Wyjazd w kierunku Podhala.
Oferta cenowa zgodnie z powyższym wstępnym programem powinna obejmować:
1 x Nocleg ze śniadaniem dla 30 osób w Pałacu Odrowążów w Kamieniu Śląskim lub w podobnym standardzie w bliskiej okolicy |
Wyżywienie (2 x obiad, 1 x kolacja, poczęstunki kawowe wg programu) |
Inne koszty – organizacyjne, w tym wykłady/prezentacje, spotkania, oprowadzanie/pilotowanie grupy na terenie woj. opolskiego |
Materiały dla uczestników, niespodzianka – drobiazg dla członków grupy (element regionalny ciekawie wykorzystujący lokalne zasoby) |
Przewóz osób zgodnie z programem (do wyceny opcjonalnie) |
Wykonawcy zainteresowani złożeniem oferty i realizacją warsztatów objętych zapytaniem proszeni są o składanie ofert mailowo (info@podhalanska.pl) lub w biurze LGD pod adresem: 34-471 Ludźmierz, ul. Jana Pawła II 97, do dnia 22.12.2023 r. W przypadku złożenia oferty pocztą – liczy się data złożenia w biurze LGD.