Zapraszenie na międzynarodową konferencję „Czy produkty lokalne i regionalne mogą budować pozycję Małopolski w Polsce i Europie?”.

Czy produkty lokalne i regionalne mogą budować pozycję Małopolski w Polsce i Europie?
Stowarzyszenie Europejski Instytut Rozwoju Regionalnego wraz z partnerami zapraszają na międzynarodową konferencję „Czy produkty lokalne i regionalne mogą budować pozycję Małopolski w Polsce i Europie?”.

Konferencja organizowana jest z okazji inauguracji projektu „Przy małopolskim stole”, realizowanego w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2007-2013. Projekt polegać będzie na zawiązaniu międzynarodowej sieci współpracy wokół prod. lokalnego. Współpraca polegać będzie na wzajemnych wizytach, podczas których partnerzy zapoznają się z metodami promocji specyficznymi dla każdego z nich. Doświadczenia te będą analizowane w trakcie konferencji i seminariów, tak aby mogły one stanowić materiał do tworzenia własnego modelu promocji produktu lokalnego. Wymiana doświadczeń pozwoli na wzajemne wykorzystanie doświadczeń w zakresie promocji produktu lokalnego, a w efekcie na wypracowanie specyficznego dla Małopolski modelu promocji produktów lokalnych.

Konferencja „Czy produkty lokalne i regionalne mogą budować pozycję Małopolski w Polsce i Europie?” odbędzie się 21 czerwca 2013 r. w Zespole Zamkowo – Parkowym w Suchej Beskidzkiej. Zgłoszenia uczestnictwa prosimy kierować drogą mailową do dnia 19 czerwca 2013 na adres 82mrpo@gmail.com 

Program konferencji:
09.00-09.30 rejestracja uczestników
09.30-12.15 SESJA PLENARNA
09.30-09.40 Powitanie gości
09.40-10.10 Prezentacja projektu „Przy małopolskim stole” – Piotr Bodzek, Prezes Zarządu Collegium Iuvenum
10.10-11.00 Rola samorządu województwa w systemie promocji wysokogatunkowej żywności – Wojciech Kozak, Wicemarszałek Województwa Małopolskiego
11.00-11.45 Polityka Unii Europejskiej i polityka krajowa dot. jakości żywności – Magdalena Głodek, Naczelnik Wydziału Oznaczeń Geograficznych, Departament Promocji i Komunikacji, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
11.45-12.15 Przerwa kawowa

12.15-16.30 PANEL I „Rola promocji produktów regionalnych, tradycyjnych i lokalnych w gospodarce regionu”
12.15-14.30 System promocji produktów lokalnych – budowanie mocnej marki regionalnej w celu wsparcia gospodarki regionu – doświadczenia austriackie – Margareta Reichsthaler, Genuss Region Österreich
14.30-15.00 Małopolskie doświadczenia w promocji i budowaniu siły produktów lokalnych – przedstawiciel Departamentu Turystyki, Sportu i Promocji UMWM
15.00-16.00 Potrzeby wsparcia producentów produktów lokalnych i bariery w tym względzie – Leszek Horwath, LGD Na Śliwkowym Szlaku
16.00-16.30 Dyskusja

12.15-16.30 PANEL II „Sposoby dystrybucji i sprzedaży produktów lokalnych i regionalnych”
12.15-14.30 Jak skutecznie sprzedać produkt lokalny – budowanie marki tych produktów w celu osiągnięcia pozycji rynkowej – doświadczenia austriackie – Harald Lindtner, Genuss Region Österreich
14.30-15.00 Jak legalnie sprzedawać w Polsce produkty lokalne i regionalne – doświadczenia Tatrzańsko-Beskidzkiej Spółdzielni Producentów „GAZDOWIE” – Kazimierz Furczoń
15.00-16.00 Potrzeby wsparcia producentów produktów lokalnych i bariery w tym względzie – LGD Dolina Karpia
16.00-16.30 Dyskusja
16.30 Obiad

Organizatorem konferencji jest Stowarzyszenie Europejski Instytut Rozwoju Regionalnego wraz z partnerami: Stowarzyszeniem Collegium Iuvenum, Stowarzyszeniem Na Śliwkowym Szlaku, Stowarzyszeniem Dolina Karpia, Podhalańską Lokalną Grupą Działania, Verein Genuss Region Österreich, Miestna Akčná Skupina Horny Liptov.